Dag 1 , teori och free pouring.

Första dagen , trodde jag skulle varit mer nervös än vad jag var. Jag hade redan träffat två av mina klasskompisar , så det kändes ganska skönt. Men efter som vi inte börjar förrens halv 10 varje dag så , jag och Camilla bestämde oss för att ta en morgon promenad. Halv tio så började den första dagen. Joachim vår lärare började med att berätta dem viktiga termerna som kommer att användas i jobbet som bartender. Vi fick lära oss allt möjligt och därefter så gick vi igenom vad Sprit var och vad vin är och att champagne inte är champagne om den inte kommer från stället champagne i Frankrike. Sedan gick vi igenom dem olika glasen som används till vad. Vad en pre - dinner cocktail är ( en torr drink innan maten) Efter lunch fick vi ställa oss bakom baren och börja träna på free pourin (fritt hällande) som innebär att man häller spriten utan mätt glas. Det var faktiskt skoj så om det lilla är skoj så kommer dessa fyra veckorna bli helt underbart skoj! I morgon är en ny dag med nya saker och jag kan inte mer än bara längta. Hörs i morgon med bilder och annat ! Puss Frida.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt att 1:a dagen varit till belåtenhet... det kommer att bli kanonroligt gumman... var så säker!



Kram kram

2009-08-03 @ 22:28:19
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Moster

Hej Frida! Det ser fint ut och så roligt det verkar redan. Du kommer att stortrivas, tror jag. Vilken bra idé att göra en blogg så att vi kan följa dig här nere från söder. puss / Moster

2009-08-03 @ 22:53:12
Postat av: Syster.

du glömde visst lämna andressen till mej. tur att vi har en mamma! längtar tills du kommer hem så du kan göra en pre-dinner coctail till mej ;)



puss.

2009-08-04 @ 10:18:24
Postat av: Morfar och Kerstin

Hej Frida, det börjar ju jättebra där uppe på västkusten. Du kommer säkert att lära dej en massa saker om allt det drickbara--Vi önskar dig 4 roliga veckor i Gtbg---Lycka till och VARM kram /Morfar och Kerstin

2009-08-04 @ 17:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0